مجموعه دندانپزشکی و آموزشی

دکتر کابلــی فــرشچی

خانه   /   دندانپزشکی   /   تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت :

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت :

دکتر علی کابلی فرشچی 2023-03-03 719view 0 comment

بسیاری از شما علاقه زیادی دارید که دندان­های جذابی داشته باشید، ولی به علت تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت در اینکه کدام یک از روش­های زیبایی را انتخاب کنید تردید خواهید داشت. لبخند زدن تاثیر بسیار زیادی در جذابیت چهره شما دارد و اینکه شما هنگام لبخند زدن دندان­های زیبایی داشته باشید، تاثیر بیشتری در زیبایی لبخند شما خواهد گذاشت. شما برای اینکه در مورد تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت اطلاعات بیشتری به دست آورید؛ باید با پزشک در این مورد صحبت کنید. لمینت و کامپوزیت از جمله بهترین روش­های زیبایی دندان به شمار می­رود که شما بدون توجه به تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت باید یکی از آنها را برای دندان­های خود انتخاب کنید. برای اینکه با این روش­های زیبایی دندان آشنایی بیشتری داشته باشید و همچنین در مورد تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت اطلاعات لازم را داشته باشید؛ در ادامه توضیحاتی را ارائه می­دهیم.

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت در چه مواردی است :

همانطوری که می­دانید تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت یکی از مهمترین مواردی می­باشد که بسیاری از افراد به این مسئله اهمیت می­دهند و بر همین اساس، یکی از این روش­های زیبایی دندان را برای دندان­های خود انتخاب می­کنند. برخی از موارد بسیار مهم می­شود که تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت به وجود آید و شما باید به این موارد توجه بسیاری داشته باشید. برخی از مهمترین این موارد عبارت می­باشد از :

 

  1. مواد :

یکی از مهمترین مواردی که موجب تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت می­باشد، موادی است که در ساخت این روکش­ها به کار می­رود. به طور کلی ماده اصلی که برای هر یک از آنها مورد استفاده قرار می­گیرد ونیر می­باشد، ولی ونیر که برای کامپوزیت مورد استفاده قرار می­گیرد با ونیر که برای لمینت مورد استفاده قرار می­گیرد، تفاوت­هایی دارد. ونیر لمینت شکنندگی بسیار کمی دارد و در برابر بسیاری از ضربه­هایی که به دندان وارد می­شود مقاومت بیشتری از خود نشان می­دهد، ولی ونیر کامپوزیت استحکام زیادی ندارد و به همین دلیل شاید اگر ضربه­ای به آن وارد کنید دچار ترک خوردگی و شکستگی شود.

  1. ماندگاری :

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت اهمیت بسیاری دارد، ماندگاری این روش­ها می­باشد. به طور کلی شما برای اینکه از هر یک روش­های زیبایی دندان یعنی کامپوزیت و لمینت مراقبت کنید، باید به مسواک زدن­های خود و نکات بهداشتی که پزشک به شما می­گوید عمل کنید، چرا که در غیر این صورت دوام و ماندگاری روکش­های مورد استفاده شما بسیار کمتر می­شود. اما باید بدانید که لمینت، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد، طول عمر لمینت تا ۱۵ سال هم می­رود ولی نهایت طول عمر کامپوزیت دندان ۷ سال می­باشد. از آنجایی که ونیر پرسلن کیفیت مناسب­تری دارد، ماندگار بیشتری هم در لمنیت ایجاد می­کند، همین مسئله یکی از مسائل بسیار مهم در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت به شمار می­رود.

 

  1. ثبات رنگی :

ثبات رنگی هم یکی دیگر از عواملی می­باشد که شما در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت باید به این مورد توجه داشته باشید. ثبات رنگی که در لمینت وجود دارد نسبت به کامپوزیت بسیار بیشتر است. شما زمانی که می­خواهید از روکش کامپوزیت استفاده کنید، باید دقت بسیار زیادی داشته باشید که دیگر نوشیدن قهوه، شراب و یا نوشیدنی­هایی که به دندان­ها رنگ می­دهند را ترک کنید. البته زمانی که شما از لمینت استفاده می­کنید، باید نوشیدن برخی از نوشیدنی­ها را تا ۲۴ ساعت ترک کنید، ولی برای روکش کامپوزیت باید نوشیدن این نوشیدنی­ها را تا حد بسیار زیادی ترک کنید. دوام رنگی که در روش زیبایی لمینت وجود دارد نسبت به کامپوزیت بسیار بیشتر است و همین امر یکی از علت­های تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت هم می­تواند به شمار آید.

  1. استحکام :

یکی دیگر از مواردی که در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت اهمیت بسیاری دارد و شما هنگام استفاده از این روش­های زیبایی باید به این موارد هم توجه داشته باشید، استحکام آنها است. بسیاری از افراد زمانی که می­خواهند از لمینت و یا کامپوزیت برای زیبایی دندان­های خود استفاده کنند، شاید این سوال برایشان به وجود آید که کدام یک از روش­ها استحکام بیشتری دارد و از آن روش استفاده کنند. شما باید بدانید که لمینت استحکام بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد، چرا که مواد استفاده شده در لمینت از کیفیت بهتری برخوردار است. شما اگر می­خواهید از کامپوزیت استفاده کنید باید در خوردن برخی از خوراکی­هایی که سفت هستند دقت بسیاری داشته باشید، چرا که امکان دارد کامپوزیت شما دچار شکستگی و ترک شود. بر این اساس استحکام از جمله مهمترین عاملی به شمار می­رود که در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت نقش دارد.

 

  1. شباهت به مینای دندان :

بسیاری از افرادی که می­خواهند از روش­های کامپوزیت و یا لمینت استفاده کنند، موضوع مهمی که برایشان اهمیت دارد این است که روش زیبایی دندان آنها شبیه مینای دندان­هایشان باشد. شما باید بدانید برای اینکه روش­ زیبایی با لمینت را به کار ببرید، باید مقداری از مینای دندان شما تراشیده شود، در غیر این صورت نمی­تواند این روکش­ها را بر روی دندان قرار داد. از آنجایی که تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت تا حد تقریبا زیادی است شما باید به این مورد هم توجه زیادی داشته باشید. برای قرار دادن روکش لمینت تا حد بسیار کمی مینای دندان را می­تراشند، ولی برای قرار دادن مینای دندان را نمی­تراشند. شما زمانی که از روش لمینت استفاده کنید، دیگر نمی­توانید آن را ترمیم کنید و یا اینکه آن را از روی دندان­های خود بردارید، ولی کامپوزیت یکی از مزیت­هایی که دارد این است که می­توانید آن را ترمیم کنید و یا اینکه به طور کلی از روی دندان­های خود آن را بردارید.

تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت

نتیجه­ گیری در مورد تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت :

همانطوری که بیان نمودیم عوامل بسیاری در تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت نقش دارند که دندانپزشک تمامی این موارد را در ابتدا برای شما توضیح می­دهد. شما باید بدانید برای قرار دادن روکش کامپوزیت نیازی نیست چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید، چرا که در همان یک جلسه آن را می­سازد و بر روی دندان­های شما قرار می­دهد، ولی برای روکش لمینت باید چندین جلسه به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که قالب­سازی این روش زیبایی در آزمایشگاه انجام می­شود. شما باید برای اینکه به خوبی در مورد تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت اطلاع داشته باشید، با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید، چرا که دندانپزشک تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارد و می­تواند بر اساس بودجه شما یکی از این روش­ها را برای دندان­های شما مورد استفاده قرار دهد.

 

از آنجایی که در مورد تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت تمامی موارد را بیان کردیم، پزشک هم باید مینای دندان شما را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود کدام یکی از روش­های زیبایی دندان برای شما مناسب­تر است. یکی از نکاتی که در مورد استفاده کردن از روکش­های کامپوزیت و لمینت وجود دارد این است که پزشک باید سلامت کلی دندان­های شما را مورد بررسی قرار دهد، در این صورت می­تواند به خوبی تشخیص دهد که کدام یک از روکش­های زیبایی برای شما مناسب­تر است. بدون شک هزینه­ای که شما باید برای روکش لمینت پرداخت کنید نسبت به روکش کامپوزیت تا حدودی بیشتر است، چرا که مزیت­های آن نسبت به کامپوزیت تا حدودی بیشتر می­باشد، ولی به طور کلی این بدین معنا نمی­باشد که روکش کامپوزیت مناسب نیست، بلکه پزشک در این مورد بهتر می­تواند به شما کمک کند.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات دیگر

articles

بررسی دندان قروچه در شب

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با دندان قروچه در شب صحبت کنیم؛ همچنین عوارض این کار را نیز […]

جلوگیری از عفونت بعد از ایمپلنت

یکی از مهم ترین عوارض بعد از انجام کاشت دندان را می توان عفونت بعد از ایمپلنت دانست. این نوع عفونت […]

بررسی یک طرفه جویدن غذا

  در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با عوارض یک طرفه جویدن غذا و مشکلاتی که ممکن است، در […]

انتخاب رنگ ایمپلنت

انتخاب رنگ ایمپلنت ، یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که این روزها بسیاری از افراد با آن رو به […]

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را می توان مهم ترین مرحله بعد از انجام ایمپلنت دانست. برای این که بتوان […]

تاثیر ماریجوانا بر دندان

در این مقاله می خواهیم تا در رابطه با تاثیر ماریجوانا بر دندان صحبت کنیم. اگر شما نیز به این موضوع […]

لیفت لثه چیست؟

وضعیت دهان، دندان و لثه هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی از افراد لثه های بلندی دارند و برخی دیگر […]

ویژگی‌ های یک مسواک خوب

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ویژگی‌ های یک مسواک خوب صحبت کنیم. اهمیت سلامتی دندان ها بر […]

نایت گارد چه کمکی به ما می کند؟

نایت گارد یا محافظ شبانه، وسیله ای است که برای جلوگیری از خم شدن و آسیب دیدن دندان ها مورد استفاده […]

عفونت لثه به چه شکلی ظاهر می شود؟

التهاب لثه و یا عفونت لثه یکی از بیماری های شایع دهان و دندان است که این روزها بسیاری از افراد […]

مشاوره و نوبت دهی